יום שני, 23 ביולי 2007

Infrastructure thieves - to jail ! עברה בקריאה טרומית: הצעת חוק להחמרה בעונשם של גנבי מתכות

  פורסם באתר http://www.thecom.co.il/article.php?id=4105

הצעת חוק של ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), לשינוי בחוק התקשורת ולהחמרה בעונשם של גנבי מתכות – אושרה אתמול בכנסת בקריאה טרומית. על פי ההצעה החדשה – העונש האפשרי על גניבת כבלי מתכת יעמוד מעתה על 5 שנות מאסר.  גניבת המתכות הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה. החברות הגדולות במשק – במיוחד בזק, חברת חשמל, ומקורות מתמודדות עם הבעיה הזו ללא הרף, כעניין שהפך למרבה הצער – כמעט לשגרה. גנבי מתכות מתוחכמים מצליחים לגנוב כבלי מתכת תוך דקות, במקומות שוממים מאדם ולמרות כל מערכות אמצעי ההגנה שמופעלים מיידית, מצליחים להשלים את הגניבה ולהיעלם תוך דקות.
הנזק הישיר הנגרם לחברות – נאמד במיליוני שקלים מדי רבעון. בנוסף, ישנם נזקים עקיפים רבים ונזק בפגיעה בתדמית – שקשה לתת להם אומדן. נזק כבד נגרם כמובן גם ללקוחות שלעיתים מוצאים עצמם מנותקים או לא יכולים לקבל שירות.
ח"כ טרטמן אמרה במליאת הכנסת: "תופעת גניבת המתכות בישראל הולכת ותופסת תאוצה. כחלק מהתופעה, אנו נחשפים גם למימדיה העצומים של פגיעה בתשתיות בזק, חברת חשמל, מקורות, מע"צ ורשויות מקומיות. הנזקים העומדים בצידה של תופעה זו הינם חמורים וחלים הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הבטיחותי. כמעט כל אזרח בישראל חשוף לפגיעה זו במישרין או בעקיפין. יש להילחם בתופעה גם באמצעות החמרת הענישה" אמרה ח"כ טרטמן.
טרטמן חשפה במליאה נתונים לפיהם כל אחת מהחברות סופגת מאות רבות של מקרי גניבה בשנה, ונגרם לה נזק ישיר מצטבר של מיליוני שקלים לכל אחת.
משטרת ישראל מודעת היטב לבעיה והמפכ"ל אף הטיל על יחידה מיוחדת לעסוק עם הנושא כיעד מרכזי. בין השאר מקיימת המשטרה מבצעי פשיטה על הסוחרים במתכות הגנובות, מעקבים, מארבים, פעילות מודיעינית ועוד שלל פעילויות בסיוע אגפי הביטחון של החברות השונות.
הצעת החוק הנוכחית באה בעקבות יוזמה משותפת של אגפי הביטחון בחברת חשמל, מקורות ובזק שפנו לח"כ טרטמן על מנת להביא להצעת חוק שתחמיר את הענישה נגד עבריינים וגונבי מתכות.