יום רביעי, 31 באוקטובר 2007

First meeting of the lobby for saving the Dead Sea הישיבה הראשונה של השדולה למען הצלת ים-המלח


100 שנים של דיבורי סרק

30.10.2007. "כבר למעלה ממאה שנים סבר חוזה המדינה הרצל כי יש להקים תעלה להזרמת מים לים-המלח. מאז, ממשלות ישראל העלו הנושא לא אחת לסדר יומם, אך מלבד דיבורים, כלום לא נעשה". כך פתחה היום ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) את הישיבה הראשונה של "השדולה למען הצלת ים-המלח", שיזמה והיא עומדת בראשה.

אל הישיבה שהתקיימה בכנסת, הגיעו מיטב המומחים לענייני ים- המלח ובהם פרופ' אורי שני מנציבות המים, פרופ' יורם אבניאל מ'מוסד שמואל נאמן' וכן נציגי ארגונים ירוקים רבים, שלא נמנעו מלהביע את מחאתם על התנהלות של המדינה עד כה בנושא.

אלו וכן חברי כנסת רבים מכל סיעות הבית, שנכחו אף הם בישיבה, הסכימו על כך "שרעיון הקמת שדולה להצלת ים-המלח הינו מעשה ציוני, שעליו יש רק לברך" והוסיפו כי על הממשלה החובה להכיר ביוזמה להצלת ים המלח כפרויקט לאומי.

יו"ר השדולה ח"כ טרטמן, שכבר חודש ימים לומדת את סוגיית ים המלח על בוריו ובו הבולענים, סכנת ההצפה וייבוש הים, הייתה קשובה להצעות השונות של מיטב המומחים להצלת-ים המלח, שהמדינה מתברר עד כה כלל לא טרחה לשמוע וכן לטענותיהם על כך שבמשך השנים לא הוקם שום גוף עם סמכויות, שריכז את סוגיית ים המלח תחת קורת גג אחת.

"אני קוראת לראש הממשלה להכיר בהצלת ים המלח כפרויקט לאומי, ולהקדיש לנושא מידית את מירב המשאבים, לפעול ולהצילו".

מתוך האתר של ישראל ביתנו