יום שלישי, 29 בינואר 2008

אסתרינה טרטמן על נסיעת ח"כים להלוויתו של רב מרצחים ג'ורג' חבש Memebers of Knesset shouldn't attend terrorists' funerals

מתוך אתר מעריב NRG :

בימין זועמים על הח"כים הערבים, שנסעו להלווייתו של חבש, שלא מתרגשים: מה פשיסטים מבינים?

"שיסעו כמו בשארה – בכיוון אחד"


דבריו של זחאלקה לא הרגיעו כמה חברי הכנסת מהימין. "טוב יעשו הח"כים הערבים המשתתפים בהלוויית המחבל חבש אם ילכו בעקבותיו של עזמי בשארה ויסעו לכיוון אחד ללא חזרה", אמר הח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל). "חברי כנסת שמתאבלים ותומכים בגלוי באחד מגדולי הרוצחים של דורנו, תוך ניצול ציני של הדמוקרטיה הישראלית, חייבים להיות מוקעים מהכנסת".

דברים חריפים לא פחות אמרה הח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו). "המעשה של חברי הכנסת הערבים מוכיח שוב איזה צורך קיים בלחוקק את הצעת החוק שהצעתי: מי שנוסע למדינת אויב פסול מלכהן כחבר כנסת", אמרה. "נסיעת ח"כים ערבים להלוויית הרוצח רק מחדדת ומוכיחה עם מי באמת מזדהים אותם אנשים שיושבים בכנסת של המדינה היהודית. הם גיס חמישי, הם הסכנה האמיתית הנשקפת לעם ישראל".

טרטמן הוסיפה: "אני פונה לאזרחי ישראל: עורו אחיי היהודים, פקחו את עיניכם. שימו לב באמת איך אנו מגדלים את הנחש הארסי הזה בתוך מיטתנו. איך ניתן אחרת להסביר שאזרחי ישראל שנבחרו לכנסת הולכים להביע הזדהות עם רוצח נתעב ושפל, שביקש להשמיד את מדינת היהודים? בכל מדינה מתוקנת מעשה כזה היה מסתיים בהעמדתם לדין על קשר עם רוצחים ועם אויבי המדינה.

"מה מבינים מתנחלים ופשיסטים?"


לדברי טרטמן, נסיעתם של זחאלקה וחבריו להלווייתו של חבש פוסלת אותם מלהתמודד בעתיד לכנסת ישראל. "אני רוצה לשאול את אזרחי המדינה וקוראי nrg - אתם מכירים עוד מדינה שמאפשרת לאזרח שלה להזדהות בריש גלי עם אויביה?"

הח"כ אליהו גבאי (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה שימנע את נסיעת הח"כים הערבים להלוויה. "חברי הכנסת הודיעו כי בכוונתם לנסוע ולכבד את המרצח ואת תורתו", כתב גבאי. "אם בכך אין כדי לעודד הסתה לרצח ולמאבק מזוין במדינת ישראל, מאבק שנועד להשמידה, איני יודע מה עוד צריך שיעשו מנהיגים אלה כדי שהמדינה תקום על נפשה ותישמר מפורעי חוק".

גבאי טוען כי הימצאות חברי הכנסת שם עלולה להביא לעבירות של סיוע לאויב ומגע עם סוכן זר. הוא אף מבקש למנוע מוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל לערוך עצרת זיכרון לחבש. "כשם שאיש לא היה מאפשר לערוך אזכרה להיטלר וחבריו, גם אזכרה לחבש היא עניין פסול הגובל באי-חוקיות", כתב.

במשרד המשפטים אמרו שטרם קיבלו את מכתבו של ח"כ גבאי.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/689/350.html

============================================================

ויש גם כתבה באתר של ערוץ 7 כולל קטע וידאו :

חברי הכנסת הערביים יצאו הבוקר לירדן כדי להשתתף בהלוויתו של מנהיג ארגון הטרור 'החזית העממית', ג'ורג' חבש.

לשאלת ערוץ 7 האם ראוי שחבר כנסת ישראלי ישתתף בהלוויה של מחבל שאחראי על פיגועי טרור ורצח ישראלים ענה זאחלקה, כי "חבש היה אחד המנהיגים הפלסטינים החשובים ביותר במאה ה-20".

זאחלקה הוסיף "למרות חילוקי הדעות הגדולים בינו לבין ערפאת, הוא אף פעם לא הסכים לפלג את התנועה וזה דבר חשוב מאוד דווקא בימים אלו כשיש פילוג. הוא היה קנאי גדול לאחדות הפלסטינית, אפשר רק ללמוד ממנו", אמר.

ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) הגיבה, "בעשיה הזו יש הצהרה חוזרת ונישנת שמצפצפים על המדינה שהם יושבים בכנסת שלה. זה נותן ביטוי מוחלט לזהות הלאומנית שלהם ויש כאן בפירוש אמירה ברורה מה הכוונות שלהם, ועם מה הם מזדהים, הם מאמינים ברצח, בהשמדה של מדינת ישראל והכחדת העם היהודי, ודבר כזה צריך להוציא אותו מכל מסגרת של מדינת ישראל".

טרטמן מסבירה כי מקרה כזה רק מחזק את הצורך בהצעת החוק שלה, "יש להוציא אותם מכל אופציה להתמודד לכנסת ישראל, הצעת חוק מתגלגלת ואני מאוד מקוה שהיא תקבל תמיכה".

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ אורי אריאל, אמר בתגובה "אני מקווה שהם ישארו שמה, ויפעלו בצורה נמרצת להקמת מדינת פלשתין בירדן ואז אולי גם להם תיהיה מדינה, הלוואי שנזכה ליום הזה".

ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי) אומר כי טוב יעשו הח"כים הערביים המשתתפים בהלווית המחבל חבש- אם יעשו "מעשה בשארה" ויסעו לכיוון אחד-ללא חזרה. "חברי כנסת שמתאבלים ותומכים בגלוי באחד מגדולי הרוצחים של דורנו, תוך ניצול ציני של הדמוקרטיה הישראלית - חייבים להיות מוקאים בכנסת", אמר הנדל.

חבש מת בירדן ביום שבת בגיל 83. חבש חתום על מספר פיגועים גדולים בעשרות השנים האחרונות.

ב-1972 ביצעה חוליית מחבלים פיגוע בנמל התעופה לוד בשליחות הארגון, ורצחה 24 בני אדם. מחבלים של הארגון השתתפו גם בחטיפת מטוס אייר פראנס שהיה בטיסה מנתב"ג לפאריס ואולץ לנחות באנטבה. במבצע לשחרור החטופים נהרג מפקד הסיירת, יונתן נתניהו ושלושה בני ערובה נהרגו במהלכו.

ב-1980 השתלטו מחבלים מהארגון על חדר ילדים בקיבוץ משגב עם ורצחו את מזכיר הקיבוץ ואת אחד הילדים במקום.חברי הארגון רצחו ב-2001 את השר רחבעם זאבי, לאחר שישראל התנקשה בחייו של מזכ"ל הארגון, אבו עלי מוסטפא.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/171102