יום שלישי, 12 בפברואר 2008

הצעת חוק: הסוף לאנורקסיה Preventing anorexia


הערת צוות האתר : ברשומה זו מובאים 3 קטעים מאכתבות שהתפרסמו ברשת. בפועל ישנן יותר מ-10 כתבות ודיונים בפורומים שונים הדנים בהצעת החוק.

הצעת חוק מוגשת היום (ראשון - 10.02.2008 ) בכנסת על ידי ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), שלתקוותה תשים סוף לבעיית האנורקסיה של הדוגמנים והדוגמניות.

במסגרת הצעת החוק, כל דוגמנית תחויב אחת לחצי שנה, להביא לסוכן הדוגמניות שלה אישור רפואי, כי היא איננה סובלת מאנורקסיה וכי אין חשש לכך.

כמו כן, על פי הצעת החוק, כל מי שמעסיק דוגמניות בין אם מדובר בצלמי אופנה, משרדי פרסום וסוכנויות דוגמניות יצטרכו לדאוג לקבלת האישור מהדוגמנית. במידה וגורמים אלה יעסיקו דוגמנית שאין לה את האישור הדרוש, הם ייקנסו בסך של 25,000 שקל.

הצעת החוק - בעקבות שיחה עם אנורקטית

ברגע האחרון שינתה טרטמן את הצעת החוק והוסיפה לרשימה קהל יעד נוסף: הרקדנים והרקדניות. הכנסת הרקדניות לקטגוריית המועדים לאנורקסיה איננה מפתיעה בעיקר לאור התבטאויותיו האחרונות של דוד דביר, שופט התוכנית "נולד לרקוד 3", שהעיר בבוטות לאחת המתמודדות על משקלה.

טרטמן סיפרה ל-חדשות msn על הסיבות שהביאו אותה ליזום את הצעת החוק. "בעקבות שיחה שקיימתי עם חולת אנורקסיה מקסימה בת 33 אשר שקלה 32 ק"ג, הבנתי שהבעיה היא לא רק בסוכנויות הדוגמניות, אלא גם בבתי הספר למחול", הסבירה חברת הכנסת.

הצעת החוק עלתה בעקבות השתתפותה של טרטמן בוועדת הכנסת לפניות ציבור. "הגעתי לוועדה ונתקלתי בעשרות הורים מודאגים שבנותיהן סובלות מאנורקסיה ובעיות אכילה שפשוט לא יודעים כיצד להתמודד עם המצב. מסתבר שהייתה הצעת חוק שכזו, שהגישה ח"כ ענבל גבריאלי, שלא הבשילה. ביקשתי לראות את הצעת החוק והחלטתי לקדם אותה".

טרטמן: "יש תרבויות בהן הרזה הוא הפסול"

לדברי טרטמן מדובר בתופעה כוללת ורחבה שאינה פוסחת על אף שכבה באוכלוסיה. "לי אישית יש חברות מדרגה ראשונה שילדיהן נגועים באנורקסיה", התלוננה טרטמן.

טרטמן מצהירה כי יש לשנות את תרבות הרזון לפני שהיא תגבה קורבנות נוספים. "אנחנו חייבים לעשות שינוי בסיסי של התפיסה במדינה שלנו למה יפה ומה נכון. יש תרבויות בעולם שדווקא הרזה הוא פסול".

"אני לא אומרת שיש להגיע לקיצוניות השנייה, אבל בהחלט צריך לשמור על האיזון הראוי. חייבים לחלחל את זה למודעות בני הנוער ולכן הצעת החוק שלי באה לשים מחסום אישי וראשוני", הוסיפה חברת הכנסת.

מי שעתיד לאכוף את התופעה יהיה משרד הבריאות שיקבע אמות מידה רפואיות לגבול האנורקסיה.

הכתבה פורסמה באתר חדשות MSN :
==================================================
זה הזמן לפתוח שולחן
ח"כ אסתרינה טרטמן ("ישראל ביתנו") תגיש היום הצעת חוק לפיה מי שיעסיק דוגמנית הסובלת מתת משקל או הפרעת אכילה ייקנס ב-25 אלף שקל



צלמי אופנה, סוכנויות דוגמניות ומשרדי פרסום שיעסיקו דוגמניות הסובלות מתת-משקל או אנורקסיה יהיו צפויים לקנס כספי של 25,000 שקל עבור כל דוגמנית - כך קובעת הצעת חוק חדשה שתגיש היום ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו).

"ההצעה נולדה בעקבות פניות נואשות שהגיעו לוועדת הכנסת לפניות הציבור מצד הורים לבנות שביקשו לפתח קריירה של דוגמניות וסובלות מאנורקסיה או מהפרעות אכילה", סיפרה ח"כ טרטמן, "האנורקסיה ותופעות שונות של הפרעות אכילה הפכו למכת מדינה אצל צעירות רבות".

על פי ההצעה כל צלם אופנה, סוכנות דוגמנות או משרד פרסום יורשה להעסיק אך ורק דוגמניות שיציגו בפניו אישור רפואי על כך שהן אינן סובלות מהפרעות אכילה כלשהן ושמשקל גופן תקין.

"משרד הבריאות הוא שיקבע אמות מידה רפואיות", הוסיפה טרטמן, "מי שלא תעמוד בסטנדרטים אסור יהיה להעסיק אותה ומי שיעבור על הוראות החוק ישלם קנס של 25,000 שקל עבור כל דוגמנית שלא תעמוד בתקן הבריאותי".

כתבתו של אריק בנדר , מעריב http://www.nrg.co.il/online/12/ART1/694/623.html

===========================================================

וכתבה נוספת באתר נענע הכוללת קטע וידאו:

"חיים נטולי חיים"

חברת הכנסת אסתרינה טרטמן מקדמת יוזמת חוק חדשה, לפיה סוכנויות הדוגמניות לא יוכלו להעסיק נערות ונשים בתת-משקל. שלומית פרץ, בת 32, שנאבקה במהלך מרבית שנות חייה באנורקסיה, מספרת על התקופה הקשה שעברה עליה, וממליצה לנערות שמוצאות את עצמן במצבה: "השינוי צריך לבוא מכן"

http://www.nana10.co.il/Article/?ArticleID=536887&sid=126