יום שלישי, 20 במאי 2008

ציון לשבח מאגודת אדם טבע ודין An award from Israel Union for Environmental Defense






ציון לשבח מעמותת "אדם טבע ודין"


תקצירים של 3 כתבות :






מי חבר הכנסת הכי ירוק?
דו"ח עמותת "אדם טבע ודין" סקר את הפעילות הסביבתית בכנסת בשנה החולפת, וגם חילק ציונים לחברי הכנסת על פועולם. עם זאת הדגיש כי ההד התקשורתי של פעילות הח"כים בתחום הירוק גדול מהתוצאות בשטח. ומי לא ברשימה? אף נציג מקדימה או ממרצ - שמיתגה עצמה כ"ירוקה"

**************

ציון לשבח נתנו בעמותה לח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) על פעילותה בנושא חיסכון באנרגיה והקמת "השדולה הפרלמנטרית להצלת ים המלח", בה חברים 33 ח"כים מכל סיעות הבית. הישגה הבולט הוא ריכוז סוגיית ים המלח על כל היבטיה תחת סמכות שר אחד, והקמת חברה ממשלתית להגנת ים המלח המתוקצבת בכ-300 מיליון שקלים. טרטמן יזמה שש הצעות חוק סביבתיות, בהן הצעת חוק הפחתת השימוש בשקיות פלסטיק, והצעת חוק התייעלות אנרגיה במבני ציבור.

מתוך כתבה באתר של ידיעות אחרונות




==================



כתבה מאתר של מעריב :



עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת ה-17, אדם טבע ודין מפרסמת את המדד הסביבתי לאיכות הכנסת לשנת 2007 ו-2008.

כנסת ירוקה: חזון עיבוד מחשב: יונתן לוי עורכי הדוח, שמתפרסם זו השנה השביעית, שמחים להצביע על התקדמות בעשייה הסביבתית בכנסת, אך מצרים על העובדה שדווקא הצעות החוק החשובות ביותר - עדיין לא חוקקו. למעשה, ניתן לומר שההד התקשורתי שיוצרים חברי הכנסת, גבוה מהנעשה בפועל בשטח. בסופו של דבר פעילות חברי הכנסת נמוכה מאוד ביחס למספר הצעות החוק בנושאים אחרים. 5% בלבד בתחום איכות הסביבה מתוך סך כל הצעות החוק שאושרו בקריאה טרומית. בתחילת מושב הקיץ, עדיין עומדות ללא עתיד הצעות כמו חוק אוויר נקי, תיקון לחוק הפיקדון, חוק לצמצום פליטת גזי חממה, החוק לשיום קרקעות מזוהמות ועוד. העמותה מציינת את חברי הכנסת, שהובילו בשנה החולפת את פעילות החקיקה הסביבתית ומדגישה כי הנושא הסביבתי חוצה מפלגות והשקפות פוליטיות. הצעות חוק סביבתיות הוגשו על ידי ח''כים מכל קצוות הקשת הפוליטית. בולטות בהעדרותן הסיעות קדימה ומרצ, שלהן אין נציגים ברשימת חברי הכנסת המובילים בתחום. עו"ד ציפי איסר איציק, מנכ"ל אדם טבע ודין אומרת כי הנתונים מצביעים בברור על כך שיש עלייה בפעילות הסביבתית בכנסת והתחושה שנושא הגנת הסביבה עולה בסדר העדיפויות של הכנסת נכונה, אולם דרך ארוכה לפני ישראל, אם ברצונה לעמוד בשוטרה אחת עם המדינות המתקדמות בהן קיימת פעילות פרלמנטרית-סביבתית ענפה. ''למרות עלייה משמעותית בהיקף הפעילות הסביבתית בכנסת ביחס לשנה שעברה, נושאי הסביבה אינם מצוים עדיין בקדמת הבמה הפרלמנטרית בישראל, בניגוד למדינות המפותחות בעולם והדבר בולט במיוחד בהיקף הדל של הצעות חוק שהליך החקיקה הושלם לגביהן'', מוסרת איסר-איציק.


********

פינת הצל"ש
ח''כ אסתרינה טרטמן והשדולה החברתית - סביבתית הפכו לחונכים של אלמנט חדש, שנוסף השנה למדד הסביבתי: פינת הצל''ש. הכותבים מסבירים: ''הפעילות למען איכות הסביבה של חברי הכנסת אינה מסתכמת תמיד בהצעות חוק, שאילות והצעות לסדר היום. במושבים האחרונים התקיימה בפעילות ענפה לקידום נושאים ספציפיים בתחום הגנת הסביבה אשר לא באו לידי ביטוי ברמת החקיקה, אך בהחלט מזכים את נושאי דגל המאבק בציון לשבח''. ח''כ טרטמן הבינה שאם יש מי שצריך מושיע באופן דחוף, זה ים המלח. בנובמבר האחרון היא הקימה את "השדולה הפרלמנטרית להצלת ים המלח", בה חברים 33 ח"כים מכל סיעות הבית. ''הישגיה הבולטים של ח"כ טרטמן כיו"ר השדולה הם בפעילות לקידום נושאים להגנה על ים המלח: ריכוז הסוגייה תחת סמכות שר אחד, הקמת חברה ממשלתית להגנת ים המלח המתוקצבת בכ- 300 מיליון שקל וכעת נבחנת הסוגיה האם להכיר בים המלח כאתר מורשת עולמי על כל המשתמע מכך''. ח"כ טרטמן יזמה כ 6 הצעות חוק סביבתיות בהן הצעת חוק הפחתת השימוש בשקיות פלסטיק; הצעת חוק התייעלות אנרגיה במבני ציבור והיא נוטלת באופן שיטתי חלק בכנסים, פאנלים ותערוכות, שהמוטיב המרכזי בהם הוא העלאת המודעות להגנת הסביבה, ועל כך ועל פעילותה למען ים המלח מגיע לה ציון לשבח. טרטמן מוסרת בתגובה כי היא מודה לעמותת "אדם טבע ודין" שבחרה להעניק לה צל"ש על פעילותה כמחוקקת ירוקה. עוד ציינה חה"כ טרטמן כי היא ''מקווה שחקיקה ירוקה תהפוך לנורמה שגרתית ולא נצטרך לציין עשייה זו כיוצאת דופן''.





==================



ועוד באותו הנושא: בכנס ירושלים לסביבה וטבע השיבו שרים וחברי הכנסת הפעילים בתחומי הסביבה על שאלות גולשי ynet בנושאים הבוערים שעל הפרק.



ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), יו"ר השדולה למען ים המלח, נשאלה האם בקדנציה של ארבע שנים יש סיכוי לקדם משהו בתחום איכות הסביבה?

"זה אפילו פחות מארבע שנים, אבל אסור לראות בראייה מוגבלת של טווח הזמן בקדנציה; צריך להביט ולפעול קדימה אחרת לא היו נוצרים חוקים".

בהמשך נשאלה טרטמן שאלה מהקהל - האם המשרד להגנת הסביבה לא צריך לסייע לגופים חוץ ממשלתיים לקדם נושאים סביבתיים?

"לא במקרה בשדולה להצלת ים המלח פעלנו להקמת חברה ולא משרד ממשלתי. זו גם הסיבה שאנו פונים לציבור הרחב להצטרף ולהיות חברים בשדולה למען ים המלח".


מתוך האתר של ידיעות אחרונות: