יום חמישי, 17 ביולי 2008

לעצור את הקמת התחנה הפחמית באשקלון Stop the construction of coal power plants

הערת צוות האתר : מובא כאן קטע מדיון שהתקיים בועדת הפנים והגנת הסביבה בתאריך 29.06.2008 הדן בהקמתה של תחנת כח פחמית באשקלון.

אני לא חרדה רק מהתוצאות, אני לא חרדה רק מקבלת ההחלטות, אני חרדה ממקבלי ההחלטות. שמענו שאנחנו חייבים להקים את התחנות מכיוון שבקצב צריכת האנרגיה במדינה שלנו נגיע למצב שאם לא נעשה מעשה תהיה קריסה. אנחנו צריכים לחסוך באנרגיה. כולם מדברים על המרכיב של להקים עוד תחנות. עוד לא שמעתי פה אף מילה על עשייה שיש בה חיסכון. כולנו עדים לכך שכשהגשנו הצעת חוק להחליף את התאורה במדינת ישראל לתאורה חסכונית על מנת לחסוך באנרגיה, באופן אבסורדי השר שאחראי על הנושא של האנרגיה התנגד לחוק. גילינו את זה בשבוע שעבר במליאה. יש לנו סידרה של דוגמאות כאלו. אנחנו יושבים בחדר ממוזג. לא היה קורה שום דבר אילו לי היה קר פחות והיו מורידים ‎2 מעלות מהטמפרטורה. היו תורמים בזה לחיסכון. זה מראה שלא הטמענו את הצורך ואת החשיבה העניינית של החיסכון באנרגיה. זה שאנחנו רואים שחקיקה ירוקה מקבלת התנגדויות דווקא ממשרדי הממשלה מצביע על חשיבה קלוקלת שמצריכה תיקון. אלה אותם אנשים משקבלים את ההחלטות להקמת שתי היחידות הנוספות בתחנה הפחמית. אני מקבלת את זה שעיקר הזיהום הוא לא מה‎2 הנוספות אלא מה-‎10 הקיימות. זה עוד יותר מדאיג אותי. שמענו משמאי שהסטנדרט של האוויר אחרי הקמת התחנות יהיה כמו שהוא היום.
...
אמרו לנו שבשביל לשדרג את המצב היום חייבים להקים את שתי התחנות. אחר כך שמענו שניתן לשדרג לפני הקמת התחנות. כל חוסר ההחלטיות הזאת מוביל להקמת התחנות. אני מודאגת. אני מוטרדת מזה. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מטפלים בסוגיה הזאת בתוך הוועדה. גם חוסר האיזון בהרכב הוועדה הוא דבר שצריך לשנות אותו. אני קוראת לוועדה לבחון את שינוי הרכב הוועדה, לא לאפשר שום קידום בתוכנית הנוכחית אלא לעצור אותה לאלתר בכל דרך אפשרית. אני מציעה שאת אותן אנרגיות שמשקיעים בתכנית הנוכחית ישקיעו בחלופות. יש חלופות טובות שחייבים לחתור אליהן.


http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2008-06-29-02.html