יום חמישי, 18 בספטמבר 2008

לאכוף את חוק שעות המנוחה Enforcing quietness on night hours



הכתבה התפרסמה בעיתונים "הד הגבעה" ו-"זמן מעלה" ערב ראש השנה תשס"ט . להלן כתבה אחרת בנושא , ניתן ללחוץ על הקישור שכולל גם קטע וידיאו :



יו"ר השדולה למען צפון ירושלים, ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) פנתה במכתב לשר לאיכות הסביבה והשר לביטחון פנים על מנת לאכוף את חוק מניעת רעש בשעות המנוחה כדי לשמור על איכות חיים של אזרחי המדינה, "לצערי הרב קיבלתי עשרות פניות מצפון ומדרומה של העיר, יהודים וערבים המתלוננים על הגברת הרמקולים של המואזין בבוקר ונשמעים בדציבלים גבוהים מאוד ובמקום שרק יקראו ברמקולים לנשים משמעים את כל התפילה כולה. אין לי בעיה עם שמירה של כבוד ואמונה בחיים אך אי אפשר לעשות זאת תוך פגיעה בשלווה ואיכות החיים של האזרחים, 4 לפנות בוקר זו שעה שרוב התושבים ישנים". "גם אנחנו כיהודים משכימים בחודש הרחמים וסליחות,חודש אלול אך עושים זאת בצורה ראויה ובהתחשבות באוכלוסיה הישנה. לא יכול להיות שירימו את הדציבלים לגבהים שיפריעו לאוכלוסיה בישראל בניגוד לחוק", הוסיפה. היא ציינה כי פנתה לשר לבטחון לאיכות הסביבה, גדעון עזרא וכן לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר בבקשה שיבדקו את הרעש היוצא מהמואזין וכן אכיפת החוק כדי לאפשר לאזרחי מדינת ישראל שקט ושלווה בשעות המנוחה. עוד אמרה כי "אין כאן סוגיה של יהודים ומוסלמים יש כאן סוגיה אקולוגית סביבתית , אסור לנו לוותר על ניהול חקיקה משום שאנחנו פוחדים לדבר עם אנשים שאמונתם אחרת, אם נמשיך ונתקפל ולא נדאג למימוש החוק אנו גוזרים לעצמנו, כליון שלנו כעם יהודי בארץ ישראל , כמו כן צריך לאכוף את הבנייה הלא חוקית במזרח ירושלים ולטפל בגביה התשלומים".

לסיום אמרה, "אסור לנו לשתוק שפוגעים בנו, בבתינו בשלווה, המנוחה והשינה שלנו, חייבים לעצור את זה ,אנו רוצים פשוט לישון בשקט ".