יום חמישי, 18 בספטמבר 2008

ביקור של ח"כ טרטמן ביישוב רהט Visiting Bedouin city of Rahat





לכנסת בפרחים ואהבה – מאחלים תלמידי רהט
ח"כ אסתרינה טרטמן ביקרה היום ברהט, במסגרת פרויקט אקולוגי שיזמה ושאומץ בכנסת. ביה"ס היחיד בנגב, שנבחר לקחת חלק בפרויקט היה ביה"ס "שיח- חאמיס" ברהט, בשל היותו בית ספר "ירוק", שזכה בלא מעט פרסים
עמוס דה-וינטר
אחד התלמידים מציג את הפרחים שיכסו את רחבת הכנסת

בעקבות פרויקט אקולוגי בשיתוף כלל ילדי ישראל, שייחשף לראשונה במשכן הכנסת בדצמבר 2008 במעמד ראשי המדינה, ביקרה היום חה"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), יוזמת הפרויקט, בעיר רהט. ילדי ישראל-יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, בריאים ומוגבלים, עולים וצברים, בנים ובנות- מעשרה בתי ספר מרחבי הארץ, אספו בשלושת החודשים האחרונים בקבוקי פלסטיק אותם יגזרו לצורת פרחים בהדרכת האומן אורי דה-בר, ו"יושתלו" לאחר צביעה, בגינת כנסת ישראל בטקס חגיגי, שיערך כאמור בדצמבר השנה. בית הספר היחידי בנגב, שנבחר לקחת חלק בפרויקט חינוכי ואקולוגי זה - היה ביה"ס "שיח- חאמיס" ברהט. זאת, בעיקר בשל היותו בית ספר "ירוק", שזכה בלא מעט פרסים המעידים על פעילותם המוברכת של ההנהלה והתלמידים בנושא הגנת הסביבה. הנהלת בית הספר, נציגי העירייה, נציגי ארגונים סביבתיים וכ-150 תלמידי ביה"ס, מקצתם נכים, בעלי מוגבלות שכלית וחירשים, שנכחו במקום, קיבלו את חה"כ טרטמן בפרחים והודו לה על שבחרה בביה"ס להיות חלק מפרויקט מבורך זה.




"מלבד שפרויקט זה הינו בעיקר אקולוגי הוא גם מחנך לאחווה בתוקף היותו הפעלה משותפת של מגזרים שונים, מחנך לשילובו של החריג בקהילה, לחיסכון במים במיוחד בשנה בה אנו נדרשים לחסוך כל טיפה ובכלל חינוך לאזרחות - שהרי התלמידים מעניקים שי לכנסת בשנת ה- 60 למדינה", ציינה חה"כ אסתרינה טרטמן שגם משמשת יו"ר השדולה להצלת ים המלח ושבאמתחתה לא מעט הצעות חוק להגנת הסביבה.




אורי דה-בר, האמן הסביבתי המלווה את הפרויקט, כבר יצר בעבר סידרת מיצבים של אמנות אקולוגית בהם עשה שימוש חוזר בחומרי פסולת מפלסטיק, בעיקר בקבוקי פלסטיק, ליצירת צמחיה סינטטית הכוללת פרחים, עצים, שיחים ומטפסים. מיצבים מסוימים שלו כבר משתלבים בגינות עירוניות ומוצגים בגלריות ובמוזיאונים. "בנוסף להיבט האסטטי האמנותי יש לפרויקט זה מספר יתרונות חשובים" ציין דה-בר והוסיף: "עמידה לאורך זמן ומעט מאד טיפול, אין צורך להשתמש בדשנים וכימיקלים, הפרויקט גם מציע דרך ידידותית וחינוכית למחזור, הוא גם משתלב בקלות ובבטיחות בגינות ובמגרשי משחקים קיימים". סיכם האמן הסביבתי.




פורסם באתר הנגב . התמונות באדיבות אלכס מוניץ