יום שבת, 22 בנובמבר 2008

בטיסה מעל ים המלח Flight above the Dead Sea

ח"כ טרטמן: מצבו של ים המלח בסכנה


יו"ר השדולה להצלת ים המלח, ח"כ אסתרינה טרטמן: למעלה מ-100 שנה מדברים על מצבו הגרוע של ים המלח ולצערנו הרב לא קרה כלום.

חזקי עזרא

יו"ר השדולה להצלת ים המלח, ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), דואגת גם בימי הפגרה למצבו של ים המלח. כחלק מהמאמצים, התקיים היום סיור אווירי לעיתונאים כדי לאמוד מקרוב את הנזק הנגרם לים המלח וסביבתו.
ח"כ טרטמן אמרה כי מטרת הסיור היא לראות בעין את הנזק הנוראי שנגרם במשך השנים לים המלח, "ים המלח הינו אחד המשאבים המשמעותיים ביותר למדינת ישראל. ערכו כמשאב אקולוגי וכלכלי לא יסולא בפז. לצערנו, אנו עדים לתופעות המעמידות בסימן שאלה את המשך קיומו של ים המלח וביניהן תופעת הבולענים והתייבשותו".

טרטמן הוסיפה כי "למעלה מ-100 שנה מדברים על הבעיה ולצערנו הרב לא קרה כלום. הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק לדבר ולקיים דיונים ותתחיל לעשות".
ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, שהשתתף בסיור אמר לערוץ 7 כי מצבו של ים המלח חמור מאוד והים הולך ומצטמק. "ים המלח יורד במטר ועשרים בכל שנה. יכולתו של הים לתרום לכלכלה ולמשק הישראלי הוא עצום".
בעניין הפתרון אומר לנו ליטבינוף כי "קשה לי לראות היום איזשהוא פתרון באופק. הפתרון הנכון ביותר הוא הטפלה של מים בים התיכון ופתרונות נוספים כמו הבאת מים מטורקיה".
בשבוע הבא יתקיים בפעם הראשונה דיון רציני בכנסת בנושא: "בחינת חלופות להזרמת מים לים המלח". בנוסף תיערך תערוכת צילומים מרהיבה של נופי ים המלח.

מתוך אתר הערוץ 7 ( עם קטע וידיאו של טיסה מעל ים המלח) :
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/181602

מצורף סרטון קצר מן הדיון, סרטונים נוספים יועלו לאתר בהמשך