יום שלישי, 12 ביוני 2007

הכנסת אישרה בקריאה טרומית חוק להדחת ח"כים שיתבטאו נגד אופיה היהודי של ישראל An important law

הכנסת אישרה בקריאה טרומית חוק להדחת ח"כים שיתבטאו נגד אופיה היהודי של ישראל

15:56 | 06.6.2007 שחר אילן  


מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), המאפשרת הדחת חברי כנסת בשל הבעת דעה. על פי ההצעה, ניתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל התבטאויותיו או מעשים שעשה, המבטאים "אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

  
לפי ההצעה, מליאת הכנסת תוכל להדיח חבר כנסת כזה לפי הצעה של 30 חברי כנסת, וברוב של 80 חברי כנסת - שני שליש מכל חברי מליאה.

ההצעה אושרה ברוב של 34 חברי כנסת נגד 22, בתמיכת רוב סיעות הקואליציה, ולמרות התנגדות סיעת הליכוד. בין המצביעים בעד ההצעה נמנים יו"ר ש"ס, אלי ישי; יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן; וארבעה מחברי הכנסת של קדימה, ובהם מצליף הקואליציה, יואל חסון.

הצעת החוק היא חלק מגל הצעות חקיקה נגד חברי הכנסת הערבים, שהוגשו בעקבות חשיפת החשדות נגד יו"ר בל"ד, חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה. עדיין לא ברור אם יש לה סיכוי ממשי להשלים הליך חקיקה בשלוש קריאות.

חבר הכנסת מיכאל איתן (ליכוד) אמר בתגובה, שההחלטה היא "פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובזכויות מיעוט מימין ומשמאל ואות קלון לכנסת ישראל. אני מקווה שנצליח להפיל אותה בהמשך הדרך". חבר הכנסת אבשלום וילן (מרצ) אמר בתגובה: זו חקיקה המכניסה נורמות של בית דין שדה למשכן הכנסת. רק במשטרים אפלים עוברים חוקים כאלה בפרלמנט. אם יעבור החוק, הוא יהווה כתם שחור מעל בית המחוקקים".



כתובות אינטרנט נלוות:
קישור לכתבה באתר דה-מרקר