יום שני, 10 בספטמבר 2007

Letters from a supporter שני מכתבים מתומכת חרוצה

‏27 אוגוסט, 2007

יורם שלום,

בתוכניתך מי רוצה להיות מליונר ביום שישי האחרון (24/8/07) עלתה שאלה מיהי חברת הכנסת אשר שיקרה לגבי תארים אקדמיים כאשר התשובה הצפויה היתה חברת הכנסת אסתרינה טרטמן, תשובה הלוקה בחוסר דיוק וכבר נאמר רבות בעניין.

כתוכנית המתיימרת לעסוק בתשובות מדויקות לשאלות תמהתני איך בחרתם בשאלה אשר התשובה עליה חוטאת לאמת. אילו ביקשת לעסוק בשאלה על אישי ציבור המתהדרים בתארים לא להם יכולת להעלות את השאלה מיהי שופטת בית משפט העליון אשר שיקרה לגבי תואר שני, או, מיהו השופט וסגן נשיא בית הדין לעבודה אשר שיקר לגבי תואר דוקטור, או חבר הכנסת מקדימה אשר שיקר לגבי תואר שני (ידיעה אשר משום מה הוצנעה בכלי התקשורת הנוהגת איפה ואיפה). ואם מטרת השאלה היתה השגת רייטינג על ידי הזכרת שמה של חברת הכנסת אסתרינה טרטמן יכולה היתה לבוא שאלה חלופית, כגון: מיהי חברת הכנסת אשר נרדפה על ידי התקשורת בעיתוי מתוזמן ערב אישור מינויה כשרת התיירות מתוך מטרה לסכל את מועמדותה בשל חשש של גורמים כאלה ואחרים מדעותיה הפוליטיות המהוות לדעתם איום על ענף זה.

בהעלאת השאלה האמורה ביטלת במחי יד את ההבהרות שנעשו בעניין ואילצת מתמודד לבסס את הטענה השגויה, שאם לא כן, היה נכשל בתשובתו.

כמי שעקבה עד כה בהערכה אחר התנהלותך התקשורתית ציפיתי ממך למידת הגינות אך נאלצתי להתאכזב.

אני רוצה להאמין שגם אתה/מפיקי התוכנית נפלתם שבי בסגה התקשורתית הבלתי הוגנת. לצערי התעלמתם מהעובדה שכל סגת התארים של אסתרינה טרטמן היתה בכישלון באמירה שהיא בוגרת תואר שני בעוד שיש לה בעובדה שלוש שנים לימודי חשבונות באוניברסיטת בר אילן, תואר ראשון מוכר רשמי בהצטיינות במנהל עסקים ולמודי תואר שני שנקטעו לקראת סיום בשל תאונת דרכים קשה. בכך מסתכם חטאה של חברת הכנסת טרטמן שכשלה בלשונה, ואכן כשלה בלשונה, באומרה שיש לה תואר שני במקום לומר שיש לה לימודי תואר שני. האין בכך יציאה מפרופורציה? עצם השימוש בפרשה כאובה זו שוב ושוב מחדד את העוול במקום לתקן אותו.

צר לי ביותר על כך שהתקשורת הישראלית אינה אחראית דייה להכות על חטא ותחת זאת מוסיפה חטא על פשע כשהיא מקבעת את הפגיעה, מה עוד שאנו עומדים בפתחה של שנה חדשה, זמן בו ניתנת הזדמנות לבקש את סליחתם של אלה אשר עווינו נגדם במסע שיסוי אכזרי.

נקודה למחשבה.



בכבוד רב,

מורן שבתי

סטודנטית למשפטים, ירושלים

============================

לכבוד

מר גיא מרוז

הגב' אורלי וילנאי פדרבוש

מגישי התוכנית המשמר האזרחי

הערה לתשומת לב מגישי התוכנית,

ראשית הנני לשבח את פעילותכם המבורכת אשר עושה רבות למען השכבות החלשות ובאה לעזר לאלה אשר אין בידם הכלים לעמוד על זכויותיהם.

עם זאת, בתוכניתכם מיום חמישי לפני כשבועיים הופתעתי לגלות כי בכל הנוגע לרייטינג ודעות קדומות, אין צדיקים בסדום ואף אתם, המתיימרים לשמש פה לפגועים והמקופחים בחברה, נכשלתם בחטא היוהרה תוך רמיסת כבוד אדם וחבל שכך. ובמה דברים אמורים:

בסיום כל תוכנית הנכם נוהגים לעקוב אחר יעילותם של חברי הכנסת בטיפול בפניות ציבור. בתוכנית האמורה הבעתם התנצלות על כך שחברת הכנסת אסתרינה טרטמן נשכחה בתוכנית שעברה והוצגה בטעות כמי שאינה עושה דייה בעניין, מה שהסתבר כשגוי והיתה בכם הגדלות להתנצל על כך. אלא שאליה וקוץ בה. בד בבד עם הבעת ההתנצלות, לא התאפקתם מלהשמיע אמירה ארסית הרומזת לפרשת התארים האכזרית שרדפה את חברת הכנסת טרטמן בזמנו ובכך קיימתם את האמרה: מתוך שבחו בא לידי גנותו.

במצב דברים זה, מוטב היה כי תניחו לחברת הכנסת טרטמן בבחינת לא מדובשכם ולא מעוקצכם.

לא לי לשפוט אם האמירה נאמרה מתוך כוונת זדון או שהיה זה הומור לא מוצלח אך כאנשים אשר חרטו על דגלם את נושא המאבק החברתי, היה לדעתי מקום לברור את המלים ולהימנע מפגיעה מיותרת זו.

לא הייתי טורחת בפנייה זו אלמלא ההערכה שאני רוכשת לעבודת הקודש שאתם עושים והאמון בטוהר כוונותיכם.

אני תקווה שתקלות כאלה לא תצאנה עוד מתחת ידיכם.

בכבוד רב,

מורן שבתי


============================================================

הערת צוות האתר : כאמור בתיאור האתר, אחת המטרות היא להראות עשייה בתחומים, אשר נשארים לעתים מחוץ לכותרות החדשות. בקרוב נפרסם פניות ציבור אל ח"כ טרטמן ואופן הטיפול בהן. זו תהיה גם תשובה לטענות בדבר חוסר יעילות כביכול.