יום שני, 15 באוקטובר 2007

Internal Affairs and Environment Committee summer ועדת הפנים והגנת הסביבה קיץ 2007

פעילותה של ח"כ טרטמן בועדת הפנים והגנת הסביבה, מושב קיץ תשס"ז 2007

הערת צוות האתר : כאן מובאים פרוטוקולים של הדיונים, בהם נטלה ח"כ טרטמן חלק פעיל. כותרות של דיונים הדנים בנושאים הסביבתיים מוארות בצבע ירוק.

מכת הגניבות של ציוד ותוצרת חקלאית

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-05-15-01.html

הערת צוות האתר: אחד הנושאים החשובים ביותר שבו ישראל ביתנו מחויבת לבוחר הוא נושא המלחמה בפשע. כפי שציין בדיון ח"כ רותם,בישראל ביתנו רואים את הנושא לא כ"פשיעה החקלאית בישראל" ,אלא כ"פשיעה כנגד החקלאות בישראל".

להלן ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון :

" מפעל החקלאות בעינינו כבני אדם, כפרט, חברי כנסת וסיעת ישראל ביתנו בפרט, אני מניחה שסוד גלוי הוא שזו יוזמה סיעתית כל הנושא של שיתוף פעולה וסיוע לציבור החקלאים במדינת ישראל. בעינינו החקלאות זאת ציונות. אנחנו לא צריכים לשחזר ולספר את ההיסטוריה שבעצם כל המדינה שלנו הוקמה בזכות החיבור שלנו לאדמה, לקרקע, לארץ וחובתנו כאזרחי ישראל, ככנסת ישראל וממשלת ישראל לשמר את הנכס הזה כי זה בעצם אנחנו, הגורל שלנו והחיים שלנו."

ההשפעות הסביבתיות של תכנית האב לפיתוח נמלי הים התיכון

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-05-28.html

ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון : "אנחנו צריכים למצוא את קו התפר ולתת מהלך ראוי בשילוב עשייה ופעולה של הצד העסקי מצד אחד, תוך מתן דגש והתחשבות מרבית ומקסימאלית בהשלכות וברגישות של כל אותם גופים שפועלים לטובת השימור העתידי שלנו כי אנחנו מחויבים לו. אנחנו מחויבים היום לדור ההמשך."

במסגרת יום השלטון המקומי ישיבה בנושא חיוב אישי

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-05-29-01.html

ההשלכות הסביבתיות של סלילת כביש ‎531

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-06-05-01.html

הערת צוות האתר: חשוב להדגיש, כי ח"כ טרטמן היא בעלת נסיון עשיר בנושא תכנון ובניית כבישים , הן בשל תפקידים קודמים והן בזכות המאבק על מנהור הכביש באזור גבעת זאב

http://estherina-tartman.blogspot.com/2007/06/security-fence-changes.html

הצעת חוק אוויר נקי לישראל, התשס"ו- ‎2005 (פ/ ‎3518 )

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-06-12.html

הצעת חוק איכות הסביבה (דרכי ענישה) (המזהם משלם),התשס"ו- ‎2006

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-06-19.html

הצעת חוק המשטרה (דין משמעתי, בירור קבילות שוטרים והוראות שונות) (תיקון מס' ‎22 ) (העסקת שוטרים בשכר), התשס"ז-‎2007 , מ/ ‎303 - הכנה לקריאה שנייה ושלישית

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-06-26-01.html

הצעת חוק מרשם האוכלוסין (תיקון - רישום תאריך עברי במסמכי לידה ופטירה), התשס"ו-‎2006 , פ/ ‎831 ; הצעת חוק מרשם אוכלוסין (תיקון - רישום תאריך עברי במסמכי לידה ופטירה), התשס"ו-‎2006 , פ/‎1254

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-07-09.html

ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון : " כעם יהודי יש לנו נכס צאן ברזל, אפילו ברמת הידע האינטלקטואלי. יש כל מיני לוחות שנה בעולם, וביניהם שלושת הלוחות המוכרים יותר: המוסלמי, הנוצרי והיהודי, כאשר האחד קובע לוח על-פי השמש, השני על-פי הירח והשלישי על-פי שילוב של שניהם. זה עניין של השכלה כללית, שלא קשור בכלל לשאלה אם אתה יהודי או נוצרי או מוסלמי או בודהיסטי, זה השכלה כללית, אינטליגנציה כללית. יש כל מיני לוחות. הנתונים הוכיחו שהלוח היהודי הוא המדויק ביותר, כי הוא עושה גם התאמה בין עונות השנה ובין תאריך הלידה באופן שיטתי. לא ניכנס כרגע לפרטים. זה נכס צאן ברזל שלנו כעם יהודי. לוח השנה שלנו, בשונה מן הלוחות האחרים, קובע שהיום מתחיל בשקיעת החמה ולא בחצות הליל. אם השמש שקעה ב-‎6 בערב, והתאריך עד ‎6 בערב היה נניח א' לחודש, בשעה ‎6 וחצי בערב זה כבר ב' לחודש. במדינת ישראל, לצערי הרב, האנשים לא כל-כך ערים לכבוד שמגיע ללוח העברי שלנו."

הקריטריונים להענקת דרכונים לעולים אשר מרכז חייהם אינו בישראל

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-07-16.html

הצעת חוק בית יד לבנים, התשס"ו- ‎2005

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-07-17-01.html

דברור הוועדה

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-07-17.html

תופעת התחממות כדור הארץ והשלכותיה על ישראל

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-07-17-02.html

ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון : " צריכים לפנות גם שיווקית, פרסומית, לאזרח הקטן. אני גם אזרח קטן, בין היתר. לתת הסבר בדברים פשוטים, קטנים. להפוך את זה לדבר מוחשי, איך כל אחת ואחד מאיתנו בבית, עושה את הדברים. למשל, להחליף את הנורות, להטמיע את זה למודעות הציבורית. הרי זה בסופו של דבר טוב גם לכיסו הפרטי של האזרח. זה יותר זול. למשל, כמעט כל בית מחזיק היום פקס? תיקחו נייר שכבר קיבלתם עליו פקס, תהפכו אותו, תדפיסו עם אותו נייר שוב. זה נשמע אולי קמצי, אבל חבר'ה, זה מועיל. כן, זה נשמע כזה, אבל זה מועיל. למשל, הנושא של פלסטיקים. קחו שקיות פלסטיק. יש לנו הצעת חוק שמגלגלים אותה עכשיו בגדול, של כל נושא שקיות פלסטיק במרכולים ובסופרמרקטים. במקביל, ברגע שלאזרח הפרטי, בבית, תחלחל במודעות, החשיבות של עשייה קטנה... אנחנו כולנו כולנו, כמו החומה הסינית, מלבנים קטנות נבנה את החומה, בצעדים קטנים, של כל פרט ופרט מאיתנו, בבית שלנו, הפרטי שלנו."

הצעת חוק האזרחות (תיקון - הסמכות לביטול אזרחות בגין מעשה של הפרת אמונים)

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-08-01-02.html

ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון :" הזכויות ראויות לכל אזרח באשר הוא, ללא הפרדה של דת, גזע, לאום או אמונה. להיות אזרח זו זכות. להיות אזרח זה גם מחייב, זה לא רק לקבל מענקים וזכויות. להיות אזרח זה אומר נאמן למדינה שלי, להיות לויאלי למדינה שלי. ברגע שאדם הוא אזרח וזכאי לזכויות, יש לו גם זכות להיות מוגן בפני אזרחים אחרים במדינה, שאינם ממלאים את חובתם. האזרח הוא גם זה שעלול להיפגע בגלל פעולות טרור של אזרח אחר. לכן, אני מצפה מהחברה לזכויות אזרח. בשנה האחרונה אני עובדת הרבה מאוד סביב הנושאים האלה, שעולים בוועדות האחרות. אני מברכת על העשייה שלכם, אבל אני מבקשת להביא בחשבון גם את זכותו של האזרח האחר להיות מוגן בפני האזרח שלא ממלא את חובתו כאזרח."

תקנות העיריות (גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים)

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-08-01.html

ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון :" הסוגיה של גביית כספים ברשויות המקומיות מובנת לכל היושבים פה סביב השולחן. היום הנושא של בעיות תקציביות של הרשויות הוא מאוד אופנתי. יחד עם זאת, לא נראה לי ראוי ונכון להטיל את הבעיה הכספית על האזרח, על התושב. הדבר פסול מעיקרו, מה גם שזה מנוגד לחוק."

קביעת סכום לרכישת חלקות קבר מחיים, בהשתתפות השר במשרד רוה"מ הממונה על ענייני דתות, חה"כ יצחק כהן

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-08-01-01.html

הערת צוות האתר : הגולשים מוזמנים להיווכח, כי למרות הפגרה במליאת הכנסת – הועדות ממשיכות לפעול ולעתים ישנם 3 דיונים באותו היום. וכל דיון דורש הכנה מוקדמת ...

סקירת שר הפנים מאיר שטרית על מדיניות משרדו.

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-08-08.html

הערת צוות האתר : באמצע הפרוטוקול מופיע דיון קצר בסוגיית פליטי דארפור. ח"כ טרטמן העלתה את הנושא עוד קודם לדיון זה. ראה פוסט

http://estherina-tartman.blogspot.com/2007/06/statement-concerning-refugees-from.html

הצעת חוק העיריות, התשס"ז- ‎2007, מ/ ‎292

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-08-29.html

היבטים סביבתיים ותכנוניים בסלילת כביש עוקף קריות

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-08-29-01.html

ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון : " על-פי התפיסה שלי, איכות סביבה זה גם איכות חיים. זה לא רק רעש, לא רק מיגון, אלא גם עניין המגורים בתוך חומות. אנחנו מכירים את זה מכיוון אחר. על-פי ניסיון של אנשים שגרים בין חומות, זה קטסטרופה. השאלה אם משרדכם מביא בחשבון גם את הנושא האסתטי, או את הזרימה של האוויר החופשי כאשר מתכננים את גובה החומות, או שמא כדאי דווקא לחפור כדי להנמיך את הכביש?"

הצעת חוק מרשם האוכלוסין (תיקון מס' ‎11) רישום תאריך עברי במסמכי לידה ופטירה), התשס"ז-‎2007

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-09-17.html

ציטוט מדברי ח"כ טרטמן בדיון : " הסוגייה של החוק היא השעה של התאריך העברי. התאריך העברי היה מעודכן במחשבים של משרד הפנים - וזה בדוק בוודאות עם אישור של שר הפנים הקודם - מחצות לחצות. הסוגיה היא עדכון התאריך העברי משקיעת החמה. זה בעצם הרעיון של החקיקה."

נסיגת ים המלח

http://knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2007-09-17-01.html

הערת צוות האתר: טיפול במגוון הנושאים הקשורים בים המלח , הפך להיות פרוייקט ספינת הדגל של ח"כ טרטמן. את ההודעה המסכמת של הדיון כולל מינוי ח"כ טרטמן ליו"ר ועדת מעקב וקישורים לכתבות באינטרנט ניתן לקרוא בפוסט

http://estherina-tartman.blogspot.com/2007/09/save-dead-sea.html