יום ראשון, 25 במאי 2008

רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל Golan Heights are inseparable from Israel

טרטמן נגד חלוץ: "איך אדם שלא הוכיח את עצמו במלחמת לבנון, שנבחר לתפקידו כדי לא להפריע לממשלת ההתנתקות מרשה לעצמו להביע דעה?".
יומן ערוץ 7

חברת הכנסת אסתרינה טרטמן תוקפת ביומן ערוץ 7 את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ שאמר כי ניתן להסתדר ללא רמת הגולן כפי שהיה בעבר.

"אני תוהה איך אדם שלצערנו הרב לא הוכיח את עצמו במלחמת לבנון. אדם שידוע שנבחר לתפקידו כדי להיות רמטכ"ל ההתנתקות ולא יפריע לממשלה. איך אדם כזה מרשה לעצמו להביע דעה?", שואלת טרטמן.

בדבריה ממליצה טרטמן לחלוץ "שישב בשקט ויתקפל בפינה. שארץ ישראל לא תהיה בעיניו עוד מכה בכנף".

"רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל גם מבחינת החוק וגם מבחינת ערכה האסטרטגי. בתקופה הזו הוכח שאין שחר לטענות שבעידן הזה אין משמעות לקרקע". טרטמן מדגישה כי מבחינתה כל מהלך מדיני שיוביל לויתורים על הגולן "הוא מעשה שטות ואין לאף אחד מנדט לסחור בארץ ישראל. נעשה הכול כדי לשמר את הארץ שלנו".

בהתייחסה לזירה הפוליטית שבה וקבעה טרטמן כי לנוכח הצהרותיה של ש"ס על חשיבות שלמות הארץ, ירושלים והגולן כעת הוא הזמן להוכיח את רצינות דבריה ולבלום בפועל את מהלכי ראש הממשלה. "שיחזרו למקורות שיחזרו למה שציבור המצביעים שלהם מאמין בו".

לדברי טרטמן "אנחנו רוצים בחירות למרות חשיבות היציבות השלטונית. זה חשוב כשיש שלטון. עם לחץ כזה שיש על ראש הממשלה, כל אדם, גם אם הוא מפלדה, לא יכול לנהל ולשלוט. היום אין לנו מנהיג שאוחז במושכות ולכן חייבים בחירות ומהר. למגר את ציר הרשע ולא לבוא בדברים בצורה שנראית ככניעה. אין סיבה לנהוג בצפון כפי שנהגנו בדרום, אלא אם כן הסיבות הן זהות – בעיות אישיות..."

פרסום ראשון: 25/05/08, 13:27
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/175457