יום שלישי, 1 ביולי 2008

קידומו של מחזור פסולת בניין Promoting recycling of building waste



ח"כ טרטמן תפעל למען מחזור פסולת בניין

בתאריך ה- 22 ליוני ערכה ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) סיור במטמנת פסולת בניין בברקת בו פועל גם מפעל למחזור פסולת בניין. בסיור השתתפו גם ראש מועצת שוהם, מר' גיל לבנה וחברי הפורום להסדרת הטיפול בפסולת בניין, שיזמו את הסיור.
לאחר הסיור במקום, נפגשה ח"כ טרטמן עם נציגים מהפורום, שהוקם ביוזמתם של בעלי מטמנות, אתרי מעבר וחברות למחזור פסולת מוצקה בכל רחבי הארץ ומנוהל ע"י גב' מיטל להבי, חברת מועצת העיר ת"א-יפו.
יגדל אך, מנהל אתר ברקת הציג בפני ח"כ טרטמן תמונת מצב של ענף פסולת הבניין בישראל, מנקודת היציאה שלו ברחבי הערים, תופעת אתרי מערב ופסולת לא חוקיים בארץ ובשטחים, היקף ההשלכה הפיראטית בשטחים הפתוחים המגיע ל-80% בכלל הפסולת, העדר ביקושים לחומרים ממוחזרים שפוגע בכדאיות הכלכלית של המחזור אל מול דרכים לטיפול בבעיות והצורך בהעלאת המודעות לנושא והטמעתו.
ח"כ טרטמן שנחשבת לאחת הח"כיות המובילות את תחום איכות הסביבה בכנסת ציינה כי "קיים צורך לייצר מנוף כלכלי למחזור על מנת לחסוך בהטמנה של הפסולת באדמה, על מנת שהמחזור יהיה כדאי צריך לעודד ביקושים לחומרים ממוחזרים. לא יתכן מצב בו בפרויקטי תשתית לאומית מעדיפים שימוש בחומרים טבעיים על פני פסולת ממוחזרת".
ראש מועצת שוהם, מר גיל ליבנה דיבר בעד הצורך לעודד קיומם של אתרי הטמנה ומחזור חוקיים וזאת כדי למנוע זריקת פסולת לשטחים הפתוחים. ליבנה הוסיף כי מטעם תפקידו כיו"ר הועדה לאיכות הסביבה בשלטון המקומי הוא מתחייב לסייע למהלכים שיקדמו את התחום.
צביקה דוד, מחברי הפורום ובעל מפעל מחזור הסביר: "בבדיקות תקנים שנערכו, נמצאו החומרים הממוחזרים שווי ערך ולעיתים אף טובים יותר לשימוש בפרויקטי תשתית כחומר מצע ג'"
בסיום המפגש התחייבה ח"כ טרטמן לקדם את יישום החלטת הממשלה 2927 שהתקבלה בשנת 2003, בנושא הטמעת השימוש בחומרי בניין ממוחזרים בפרויקטי תשתית.
פורסם באתר של עיריית שוהם