יום ראשון, 9 בנובמבר 2008

גופים ציבוריים יחויבו להפסיק להשתמש במסמכים על גבי נייר Banning usage of paper

הצעת החוק של ח"כ אסתרינה טרטמן הונחה על שולחן הכנסת. גופים ציבוריים יחויבו להפסיק להשתמש במסמכים על גבי נייר ולעבור לשימוש במסמכים ממוחשבים בלבד.

הצעת חוק שהונחה על שולחן הכנסת מתכוונת לחייב את המדינה ואת כל הספקים העובדים עם משרדי הממשלה ועם הגופים הממלכתיים השונים, להפסיק להשתמש במסמכים על גבי נייר ולעבור לשימוש במסמכים ממוחשבים בלבד.

הצעת החוק קובעת כי "גופים ציבוריים בחסות המדינה לא ישלחו מסמך לספק ולא יקבלו מסמך מספק, אלא אם שלחוהו או קיבלוהו באמצעות מחשב וכמסמך ממוחשב" - כאשר מסמך ממוחשב פירושו מסמך שנוצר ונשלח במחשב וכן חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת. טכנולוגית החתימה האלקטרונית מאפשרת העברת מסמכים באמצעות המחשב והאינטרנט תוך שמירה על תוקפם, אבטחתם וקבילותם המשפטית.

אשר ביולי האחרון העבירה חוק לפיו הממשל המרכזי באיטליה לא ינפיק ולא יפרע חשבוניות לא-אלקטרוניות, דהיינו - הממשל המרכזי ישלח חשבוניות אך ורק באמצעות חתימה אלקטרונית, וכן לא יקבל חשבוניות אלא באמצעות חתימה אלקטרונית דרך האימייל.

באם תעבור הצעת החוק יצטרפו הגופיים הממשלתיים לעשרות גופים שונים וגדולים במשק ובממסד הישראלי אשר כבר עושים שימוש בטכנולוגית החתימה האלקטרונית כגון : הנהלת בתי משפט, לשכת עו"ד, משטרת ישראל, בנק מזרחי, בנק לאומי, איתוראן, פלאפון, סלקום, פרטנר, מכבי, בית החולים הדסה ועוד.

יצוין כי כבר היום נשלחות מידי חודש בישראל כ- 2 מיליון חשבוניות אלקטרוניות חתומות ומאושרות, ע"י גופים שלא חיכו לאכיפה ויזמו את המהלך בעצמם.

מקור : http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=186672