יום חמישי, 10 בינואר 2008

Hebrew calendar ח"כ טרטמן מדברת על לוח השנה העברי

הערת צוות האתר: הנושא נידון בהרחבה בדיוני ועדת הפנים והגנת הסביבה. ניתן לעיין בפרוטוקולים מתוך הפוסט
http://estherina-tartman.blogspot.com/2007/10/vaadat-ha-knesseth-2007.html


התוכנית שודרה ברשת ב' 31.12.2007


עדכון 29.01.2008 - יש כתבה באתר מעריב NRG :
חוק חדש של אסתרינה טרטמן: מעתה יתאפס התאריך העברי במסמכים רשמיים, בשעת השקיעה. כראוי ליהודים טובים

עמיחי אתאלי
28/1/2008 11:03
עמיחי אתאלי
28/1/2008 11:03

חוק שיזמה חברת הכנסת אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), יעשה סדר בתפר שבין לוח השנה העברי ללוח הגרגוריאני, על פי לוח השנה הגרגוריאני, היום מסתיים בחצות הלילה. לעומתו, יום בלוח העברי, מסתיים עם שקיעת החמה.

עד כה, במחשבי משרד הפנים, התאריך העברי היה מתחלף בחצות הלילה, יחד עם התאריך הגרגוריאני. כך למשל, תאריך הלידה של מי שנולד בזמן שבין שקיעת החמה לחצות הלילה, היה מעודכן במסמכים הרשמיים כתאריך של היום הקודם, על אף שכאמור, בלוח השנה העברי, בעת שקיעת החמה כבר התחלף יום.

החוק של ח"כ טרטמן, חברת כנסת שומרת מצוות, אם לא ידעתם עד היום, יגרום לכך שבעוד חודשיים יעודכנו מחשבי משרד הפנים ומרשם האוכלוסין, והתאריך העברי בהם יתחלף אוטומטית בשעת שקיעת החמה.

חברת הכנסת טרטמן אמרה ל
nrg יהדות "באופן עצוב במדינת ישראל, מדינת העם היהודי, לא היו ערים לסוגיה הזו, ומשרד הפנים היה משנה את התאריך אוטומטית בחצות הליל".

"אני נולדתי בין השקיעה לחצות ואבי עליו השלום, הקפיד לרשום את התאריך ואת השעה המדוייקים של לידת ילדיו. כשראיתי את התאריך שאבי רשם, הבחנתי שהוא שונה מזה שמופיע בתעודת הזהות שלי וכך הבחנתי בבעיה".

למה החוק הזה קריטי?
"הדבר הזה משמעותי לאזרחי ישראל שרוצים לדייק בתאריכים של פדיון הבן, בר מצוה, ברית מילה ולהבדיל, באזכרות לנפטרים. יש לנו נכס צאן ברזל שנקרא לוח השנה היהודי, ולי חשוב מאוד לתת לו את הכבוד המגיע לו ולדייק בו כמו שצריך. לא נראה לי שאם היתה טעות בתאריכים הלועזיים, היו שואלים למה זה קריטי לתקן את זה".

http://www.nrg.co.il/Scripts/artPrint/artPrint.php?channel=11&channelName=channel_judaism&ts=28012008134751