יום שני, 15 בדצמבר 2008

מיזם אקולוגי בוצע בגינת הכנסת Flowers from recycled bottles were planted at the Knesset lawn

מיזם אקולוגי-חינוכי בשיתוף כלל ילדי ישראל, שיזמה ח"כ אסתרינה טרטמן, נחשף היום במשכן הכנסת. מאות ילדים מ-35 בתי ספר מרחבי הארץ, בעלי מודעות סביבתית, הגיעו היום ו"שתלו" בטקס חגיגי את פרחי הגן, העשויים מבקבוקים

בעוד שבתוך הכנסת דרוכים לבחירות הקרובות, יש מי שדואג ליופיו של המשכן: היום (ה) נחשף בטקס מיוחד מיזם אקולוגי-חינוכי, בשיתוף כלל ילדי ישראל, שיזמה חברת-הכנסת אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו).

לגן הייחודי אחראים מאות ילדים בעלי מודעות סביבתית מ-35 בתי ספר מרחבי הארץ; ילדים יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, בריאים ומוגבלים שכלית ופיסית, עולים וצברים, בנים ובנות, אספו בשלושת החודשים האחרונים בקבוקי משקה מפלסטיק, אותם גזרו לפרחים בהדרכת האמן אורי דה-בר.

כל האמנים הצעירים

"בנוסף להיבט האסטטי האמנותי יש לפרויקט זה מספר יתרונות חשובים - עמידה לאורך זמן ומעט מאד טיפול. אין צורך להשתמש בדשנים וכימיקלים", סיפר דה-בר, "הפרויקט גם מציע דרך ידידותית וחינוכית למחזור והוא גם משתלב בקלות ובבטיחות בגינות ובמגרשי משחקים קיימים".


טרטמן: "הפרויקט מחנך לשילוב החריג בקהילה"

הקהל הרב שנכח באירוע, רובו אנשי חינוך תרבות ואמנות שבאו לתמוך במיזם האמנותי המיוחד, התרגשו מאוד למראה הילדים הנכים, שהתעלו על הקשיים הפיסיים שהיו שותפים לעשייה כשאר הילדים.

שרת החינוך, הפרופסור יולי תמיר, בירכה על היוזמה ועל ההירתמות של מנהלי בתי הספר לעניין: "שנת הלימודים הנוכחית היא בסימן חשיבות המיחזור ושמירה על איכות הסיבה והפרויקט הזה בהחלט משמש דוגמא לכך".

"חשוב להדגיש כי מלבד שפרויקט זה הינו בעיקר מיזם חינוכי אקולוגי אמנותי, הוא גם מבטא אחווה ושוויוניות של מגזרים שונים, מחנך לשילובו של החריג בקהילה, לחיסכון במים, למיחזור ובכלל חינוך לאזרחות - שהרי התלמידים מעניקים שי לכנסת לשנת ה- 60 למדינה", ציינה טרטמן בתחילת הטקס.

מקור : http://glz.msn.co.il/PrintNewsArticle.aspx?newsid=32041