יום שני, 15 בדצמבר 2008

הצעת חוק עסקאות גופים ציבוריים (תיקון – חובת שימוש במסמכים ממוחשבים), Law proposal 4067

חקיקת חוק חתימה אלקטרונית פתחה את הפתח הראשון והמשמעותי ביותר למעבר ל"ממשל ללא נייר", "בית משפט ללא נייר" וגם "המשרד ללא נייר". בין תיקוני החקיקה החשובים והמשמעותיים בעקבות חקיקת חוק חתימה אלקטרונית ניתן למצוא את התיקון להוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות) תשל"ג-1973 ("הוראות ניהול ספרים") המאפשר שליחה וקבלה של חשבוניות מס ומסמכים אחרים באמצעות הדואר האלקטרוני.

משלוח מסמכים אלו באמצעות הדואר האלקטרוני מייעל את הליך הנפקת וקבלת המסמכים, חוסך עלויות רבות ותורם להגנה על איכות הסביבה על ידי חיסכון בנייר ודלק.

במצב האמור הטלת חובה על גופים ציבוריים ומתוקצבים להתקשר עם ספקים תוך שימוש במסמכים ממוחשבים בלבד, תעודד שמירה על הסביבה והתחשבות במשאבים אקולוגים מתכלים.